Wednesday, July 8, 2009

A letter to the past

M
Even though it have been many years since we last met
Even though what we have gone through are history
Even though we have re-established communication
Even though we are now in the same city
Even though...
I still feel that the city is big enough to accommodate both of us
but not small enough to cross our paths anymore
All the best
My long beloved.



不如不见




头沾湿
无可避免
伦敦总依恋雨点
乘早机
忍耐着呵欠
完全为见你一面
寻得到
尘封小店
回不到相恋那天
灵气大概早被污染
谁为了生活不变
越渴望见面然后发现
中间隔着那十年
我想见的笑脸
只有怀念
不懂
怎去再聊天
像我在往日还未抽烟
不知你怎么变迁
似等了一百年
忽尔明白
即使再见面
成熟地表演
不如不见

寻得到
尘封小店
回不到相恋那天
灵气大概早被污染
谁为了生活不变
越渴望见面然后发现
中间隔着那十年
我想见的笑脸
只有怀念
不懂
怎去再聊天
像我在往日还未抽烟
不知你怎么变迁
似等了一百年
忽尔明白
即使再见面
成熟地表演
不如不见

4 comments:

Joe said...

若無其事,是最殘酷的報復。。。

yeeloon said...

要真的若无其事,不是装作若无其事
当你的名字对他来说就好像路人甲一样时,那是最恐怖的事。
嗯,在讲下去就要点播‘陌生人’了。

Joe said...

路人甲好啊。。。

恐怖事天天都在发生。。。

如果她揽着新欢的手臂对你说:“我们还是好朋友吧?”

那样会死人的。。。

yeeloon said...

我想如果她打电话向你诉说她和现任的感情事,你应该会摔电话吧?还是蘑菇头回捷足先登?哈哈

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...